Filmski leksikon
:: projekt :::: abecedarij :::: tražilica :::: galerija :::: kontakt ::

Parker, Alan, britansko-amer. redatelj, scenarist i producent (London, 1944). Isprva režira reklame, tv filmove i kratke filmove, piše scenarij za film Melody (W. Hussein, 1971) te s dugogodišnjim suradnikom A. Marshallom producira dok. i tv ostvarenja. Prvi mu je dugometr. film glazb. parodija Bugsy Malone (1976), u kojemu gangstere iz 1930-ih i njihove djevojke glume djeca (npr. J. Foster). Interes za glazbu te amer. i brit. žanrovsku tradiciju razvija filmovima Slava (1980), Zid (1983., nadahnut albumom poznate glazb. grupe Pink Floyd), The Commitments (1991), o osnivanju irske soul grupe, i Evita (1996), prema istoimenom kaz. mjuziklu. Veće uspjehe, međutim, postiže društveno angažiranim dramama Ponoćni ekspres (1978., nominacija za Oscara za režiju), o Amerikancu osuđenom u Turskoj zbog posjedovanja droge, Ptičica (1984., Velika nagrada žirija u Cannesu), o vijetnamskim veteranima, Mississippi u plamenu (1988., nominacija za Oscara za režiju), krim. filmom o rasizmu na amer. Jugu, te Anđelin prah (1999), o odrastanju u Irskoj. Od ostalih filmova izdvaja se Anđelovo srce (1987), iznimno dojmljiv spoj horora i film noira, u kojemu istražitelj gubitnik (M. Rourke) zapravo istražuje vlastiti slučaj ne shvaćajući kako radi za Lucifera osobno (R. De Niro). Ostali važniji filmovi: Pucaj u Mjesec (1982), Dođi vidjeti raj (1990), Put za Wellville (1994).