:: projekt :::: abecedarij :::: tražilica :::: galerija :::: kontakt ::

primitivni stil, vrsta stila; obilježava ga podrazumijevanje kako je uloga filma da na kratko vrijeme privuče neobvezatnu pozornost gledatelja (atrakcijsko načelo), otuda se teži predočiti prigodno atraktivne prizore (npr. ratove, etnografske raritete, nepoznate predjele, intrige). Prizore se nastoji predočiti na što prepoznatljiviji način, u najpogodnijoj vidljivosti (s lica, frontalnom kompozicijom, jednakomjerno osvijetljeno), tako da sve važno bude odmah dostupno i uočljivo (obuhvatni srednji i polublizi planovi), a prizornu se pažnju vodi ugl. mizanscenskom postavom, odn. rasporedom glum. naglasaka. Naraciju obilježava opće obavijesno praćenje zbivanja, bez detaljnije analize prizora, tzv. »naracija u tabloima« (franc. u slikama; tablo-stil). Primitivni stil karakterističan je za cijeli rani nij. film, ali se zadržao u amaterskom filmu, a kao stilsko opredjeljenje javio se i u nekim filmovima modernističkih i postmodernističkih redatelja (D. Makavejeva u Nevinosti bez zaštite, 1968; H.-J. Syberberga u Karlu Mayu, 1974; S. J. Paradžanova u → Boji nara).

H. Turković