Ruttmann, Walter

traži dalje ...

Ruttmann, Walter, njem. redatelj (Frankfurt, 1887 – Rusija, 1941). Studirao arhitekturu i slikarstvo. U prvijencu Zvučni val (1921) eksperimentira s film. zvukom, a u seriji eksp. filmova Opus I – IV (1921–25) stvara složenu ritmiku apstraktnih oblika pod utjecajem V. Eggelinga. Najpoznatijim ostvarenjem → Berlin, simfonija velegrada, nastalim pod utjecajem Dz. Vertova i S. M. Ejzenštejna iskazuje podjednaku vještinu u figuralnom (neapstraktnom) filmu, a u dok. ostvarenju Melodija svijeta (1928) uspješno usvaja tehniku zv. filma. Eksp. film Svršetak tjedna (1931) sastoji se od zvučnoga zapisa bez slike, a okušao se i u igr. filmu (Čelik, 1933), u tal. produkciji, prema L. Pirandellu. Kao nadareni scenograf, asistent režije, snimatelj i animator povremeno je surađivao s više vodećih autora – F. Langom (sekvenca sna u 1. dijelu → Nibelunga), L. Reiniger (na Pustolovinama princa Ahmeda, 1926), L. Riefenstahl i A. Ganceom. Premda u mladosti ljevičarski orijentiran, za nacizma je režirao propagandne filmove, npr. Njemački tenkovi (1940). Poginuo je na rus. fronti za snimanja Pobjede na istoku (1941). Jedan je od utemeljitelja njem. eksp. filma te jedan od najvažnijih autora njem. dok. filma.

članak preuzet iz tiskanog izdanja 2003.

Citiranje:

Ruttmann, Walter. Filmski leksikon (2003), mrežno izdanje. Leksikografski zavod Miroslav Krleža, 2024. Pristupljeno 19.4.2024. <https://film.lzmk.hr/clanak/1623>.