:: projekt :::: abecedarij :::: tražilica :::: galerija :::: kontakt ::

Sat visokih peći (La hora de los hornos, 1968), Argentina, c/b, 260 min, dokumentarni, Grupo Cine Liberación/Solanas Productions, r. i sc.: Fernando Solanas, Octavio Gettino, df.: Juan Carlos Desanzo, F. Solanas, glazba: F. Solanas.

Film je podijeljen u 3 dijela: Neokolonijalizam i nasilje, posvećen Che Guevari, slika je eur. izrabljivanja Argentine, Pokret oslobođenja prikazuje peronistički pokret, dok se Nasilje i oslobođenje usredotočuje na razgovore s polit. aktivistima o mogućnostima društv. promjena.

Za latinoamer. autore polit. orijentacije djelo je imalo vrijednost filma manifesta, a i u svj. razmjerima postalo je paradigmatskim primjerom struje polit. filma. Po uzoru na sovj. revoluc. film, autori su rabili modernističke postupke za polit. analize i propagandu radikalno lijevog sadržaja (spoj tzv. polit. i estetske avangarde) pa su kombinirali izravne film. snimke (ugl. u duhu filma istine) s fragmentima film. novosti, natpisima, citatima i razgovorima. Masakr siromašnih seljaka paralelnom je montažom kontrapunktiran plesu u disko-klubu, pojam oligarhije konkretiziran je kadrovima pedeset najbogatijih arg. obitelji, reakcionarna nostalgija vladajućih elita ironizirana izmjenom krupnih planova glava bikova nagrađenih na sajmu stoke i lica pripadnika arg. aristokracije, a koncept univerzalnih kult. vrednota dekonstruiran snimkama slika iz eur. muzeja praćenih izvanprizornim komentarom o temeljnom rasizmu eur. humanizma iz djela Prezreni na svijetu F. Fanona, odn. suvr. pop glazbom. Usprkos složenoj strukturi, film očituje i proturječja – neuspješno analizira peronistički populizam, a problematičan je i spoj antiautoritarne retorike i polit. propagande koji su autori pokušali riješiti recepcijski – tražeći da se film za prikazivanja zaustavlja i prekida gledateljskim diskusijama.

B. Kragić