:: projekt :::: abecedarij :::: tražilica :::: galerija :::: kontakt ::

Schrader, Paul, amer. redatelj i scenarist (Grand Rapids, Michigan, 1946). Iz stroge kalvinističke obitelji, prvi je film vidio s 18 godina, uskoro postaje filmofil pa nakon diplomiranja teologije upisuje studij filma na sveučilištu UCLA te postaje film. kritičar i publicist (autor je utjecajne knjige Transcendentni stil: Ozu, Bresson, Dreyer). S R. Towneom piše scenarij filma Yakuza (S. Pollack, 1975), a velik uspjeh postiže → Taksistom M. Scorsesea, autora s kojim kao scenarist uspješno surađuje i na → Razjarenom biku, Posljednjem Kristovu iskušenju (1988) te Između života i smrti (1999). Režira od 1977 (drama iz života radništva Plavi ovratnik), a duboko moralističnu fascinaciju problemima seksualnosti i nasilja na zanimljiv način iskazuje u filmovima Hardcore (1979), pričom o ocu (George C. Scott) čija kći postaje pornoglumica, Mishima: život u četiri poglavlja (1985), stilski impresivnoj biografiji jap. pisca, Utjeha stranaca (1990), prema scenariju H. Pintera, o sadomazohističkim odnosima dvaju parova, Dodir (1997), o mladom čudotvorcu, i nasilnom obiteljskom dramom Patnja (1997). Povremeno surađuje na pisanju scenarija s bratom Leonardom. Ostali važniji filmovi (kao scenarist): Opsesija (B. DePalma, 1976), Obala komaraca (P. Weir, 1986), Gradska vijećnica (H. Becker, 1997); (kao redatelj): Američki žigolo (1980., i sc.), Ljudi mačke (1982), Svjetlo dana (1987., i sc.), Patty Hearst (1988), Lak san (1992., i sc.), Lov na vještice (1994), Zauvijek moja (1999., i sc.), Auto Focus (2002).

N. Gilić