Vikend

traži dalje ...

Vikend (Week-end, 1967), Francuska/Italija, boja, 105 min, Ascot Cineraid/Comacico/Copernic/Lira, r. i sc.: Jean-Luc Godard, df.: Raoul Coutard, glazba: Antoine Duhamel, ul.: Jean Yanne (Roland), Mireille Darc (Corinne), Jean-Pierre Kalfon (vođa FLSO-a), Valérie Lagrange (njegova supruga), Yves Beneyton (član FLSO-a), Jean-Pierre Léaud (Saint-Just), Yves Alfonso (Gros Poucet), Paul Gégauff, Juliet Berto.

Dvoje tipičnih Francuza, Roland i Corinne, odlaze automobilom na vikend. Međutim, nailaze na kilometarsku kolonu zbog jedne nesreće. Uspijevaju pronaći zaobilaznicu na kojoj sreću tek automobile nastradale u sudarima i leševe. I sami doživljavaju nezgodu da bi, naposljetku, sreli pripadnike terorističke organizacije FLSO (Fronta oslobođenja Seine i Oise).

Snimljen prije studentskih i radničkih nemira u Francuskoj u svibnju 1968., film djeluje kao njihova anticipacija. Reprezentativno ostvarenje s početka Godardove politički angažirane faze – započete maoističkom Kineskinjom (1967) – Vikend je film izrazito slobodne forme, posebice u vožnjama kamere, te kombinira motive klasne borbe, seksualne revolucije i kritike potrošačkog društva s apokaliptičnim slikama kraja industr. civilizacije završavajući alegorijskom ironičnom dekonstrukcijom moderna buržoaskog života u korist pararevolucionarnoga kanibalizma, a uz čuveni odjavni natpis: »Kraj filma/kraj svijeta«.

članak preuzet iz tiskanog izdanja 2003.

Citiranje:

Vikend. Filmski leksikon (2003), mrežno izdanje. Leksikografski zavod Miroslav Krleža, 2024. Pristupljeno 19.4.2024. <https://film.lzmk.hr/clanak/1995>.