Williams, John

traži dalje ...

Williams, John, amer. skladatelj, dirigent i pijanist (New York, 1932). Nakon glazb. školovanja na UCLA-i i Julliard School of Music, pijanist je u orkestru studija Columbia Pictures, gdje do izražaja dolazi njegov dar za orkestraciju i skladanje. Hvaljen zbog sposobnosti mijenjanja stilova (piše i za jazz sastave, plesne ansamble i simfonijske orkestre), prvim je Oscarom nagrađen za orkestraciju glazbe u film. verziji mjuzikla Guslač na krovu (N. Jewison, 1971). Potom oblikuje karakterističan simfonijski jezik, koji se snažno oslanja na uporabu lajtmotiva i bogatu orkestraciju, a na koji ga potiče i suradnja sa S. Spielbergom (Sugerland-Ekspress, 1974; → Ralje (Oscar); Bliski susreti treće vrste, 1977; Otimači izgubljenog kovčega, 1981; → E.T. (Oscar); Carstvo sunca, 1987; Kuka, 1991; Jurski park, 1993; → Schindlerova lista (Oscar); Amistad, 1997; Spašavanje vojnika Ryana, 1998; Umjetna inteligencija, 2001). Zbog sklonosti prema raskošnim orkestralnim partiturama, često sklada za fantastične, znanstveno-fantastične, bajkovite i pustolovne filmove (film. serije Zvjezdani ratovi i o Indiani Jonesu). Ostali važniji filmovi: Priviđenja (R. Altman, 1972), Posejdonova avantura (R. Neame, 1972), Dugi oproštaj (R. Altman, 1973), Pakleni toranj (J. Guillermin, 1974), Obiteljska zavjera (A. Hitchcock, 1976), → Zvjezdani ratovi (Oscar); Furija (B. De Palma, 1978), → Superman, Imperij uzvraća udarac (I. Kershner, 1980), Povratak Jedija (R. Marquand, 1983), Vještice iz Eastwicka (G. Miller, 1987), Rođen 4. srpnja (O. Stone, 1989), J. F. K. (O. Stone, 1991), Nixon (O. Stone, 1995), Sedam godina u Tibetu (J. J. Annaud, 1997), Fantomska prijetnja (G. Lucas, 1999), Patriot (R. Emmerich, 2000), Klonovi napadaju (G. Lucas, 2002).

I. Paulus

članak preuzet iz tiskanog izdanja 2003.

Citiranje:

Williams, John. Filmski leksikon (2003), mrežno izdanje. Leksikografski zavod Miroslav Krleža, 2024. Pristupljeno 22.4.2024. <https://film.lzmk.hr/clanak/2048>.