:: projekt :::: abecedarij :::: tražilica :::: galerija :::: kontakt ::

Zidovi Malapage (Au-dela des grilles/Le Mura di Malapaga, 1948), Francuska/Italija, c/b, 88 min, Francinex/Italia Produzione, r.: René Clément, sc.: Cesare Zavattini, Suso Cecchi D’Amico, Alfredo Guarini, Jean Aurenche, Pierre Bost, df.: Louis Page, glazba: Roman Vlad, ul.: Jean Gabin (Pierre), Isa Miranda (Marta), Vera Talchi (Cecchina), Ave Ninchi (Maria), Carlo Tamberlani (policijski inspektor).

Francuz Pierre bježi pred policijom jer je ubio suprugu. U Genovi susreće Talijanku Martu, rastavljenu ženu koja ga skriva u kući u kojoj živi s dvanaestogodišnjom kćeri Cecchinom. Između Marte i Pierrea razvijaju se simpatije koje prerastaju u ljubav. Međutim, policija steže obruč oko njega.

U svojemu trećem igr. filmu, Clément ingeniozno razrađuje motive poetskog realizma: lik bjegunca prijestupnika (vrlo sugestivan J. Gabin), umor od života, ljubav bez budućnosti, pa je djelo uz filmove Y. Allegreta Dedée iz Anversa (1947) i Tako lijepa mala plaža (1948) ponajviše pridonijelo evoluiranom nastavljanju tendencija te struje nakon II. svj. rata. Istodobno, privučen tal. neorealizmom i zahvaljujući ambijentiranju (Genova) i suradnji tal. scenarista, redatelj je unio elemente poetike i tematike te struje (»pedantan« realist. opis miljea, angažman neprofesionalaca u manjim ulogama, dijete kao svjedok dramatičnih zbivanja). Film je dobio nagradu za režiju u Cannesu 1948. te počasnog Oscara za najbolji film na stranom jeziku 1950.

A. Peterlić