:: projekt :::: abecedarij :::: tražilica :::: galerija :::: kontakt ::

Čovjek zvijer (La Bête humaine, 1938), Francuska, c/b, 105min, Paris Film Productions, r. i sc.: Jean Renoir, prema romanu Émilea Zole, df.: Curt Courant, glazba: Joseph Kosma, ul.: Jean Gabin (Jacques Lantier), Simone Simon (Severine), Fernand Ledoux (Roubaud), Julien Carette (Pecques), Blanchette Brunoy (Flore), Jenny Helia (Philomene), Colette Regis (gospođa Victoire), J. Renoir (Cabuche).

Vlakovođa Jacques Lantier, nasljedno podložan alkoholu i opterećen nasilničkim porivima, zaljubljuje se u Severine, suprugu kriminalca Roubauda. Severine ga nagovara da ubije njezina supruga pa se zaljubljeni Lantier koleba između zločina i savjesti, a njegov je izbor donekle i neočekivan.

Uspjelu adaptaciju istoimenog romana É. Zole (ekranizacija Zoline Nane /1926/ bila je redateljev prvi veći uspjeh), Renoir je režirao nakon nezaslužena neuspjeha Marseljeze (1938), i to ponajviše zbog želje J. Gabina. Iako se tek okvirno prisjećao Zolina romana, sam je napisao scenarij (odbivši prethodno suradnju nobelovca Rogera Martina Du Garda). Rezultat je jedna od najdojmljivijih ekranizacija nekoga Zolina romana. Renoir je piščevu naturalističnost izrazio uvjerljivim portretiranjem troje protagonista vođenih nagonima, stvorivši specifičan prilog ovećem svj. opusu filmova s pričom u kojemu ljubavnici odlučuju ubiti jednoga bračnog partnera, a i nizom prizora, ponajprije uvodnom scenom kretanja vlaka, funkcioniranje čijeg mehanizma simbolizira snagu, ali i sputanost protagonistove prirode, te prizorima s radnicima na pruzi i javljanja Lantierova ubilačkog poriva. Lirični ljubavni prizori, kao opora suprotnost tragičnom svijetu ljudi koji sebe postupno lišavaju svake nade, uklapaju pak film u poetski realizam.

A. Peterlić