:: projekt :::: abecedarij :::: tražilica :::: galerija :::: kontakt ::

Daniels, William H., amer. snimatelj (Cleveland, 1895 – Los Angeles, 1970). Nakon školovanja na sveučilištu Južna California, asistent je snimatelja u studijima Triangle. Direktor fotografije od 1918. Pozornost privukao suradnjom s E. von Stroheimom, posebice realist. fotografijom u → Pohlepi. Do pol. 1940-ih vodeći snimatelj tvrtke MGM, specijaliziran za velike ženske zvijezde; svojim metodama niskokontrasnog osvjetljavanja ističe ljepotu glumica i čini ih glamuroznim, pa je stoga danas ponajviše pamćen kao snimatelj G. Garbo, s kojom je surađivao na 19 filmova, posebice uspješno na → Kraljici Kristini. Ujedno je jedan od prvih snimatelja koji je osobni stil podređivao potrebama projekta na kojemu radi pa se podjednako dobro snalazio u sasvim različitim žanrovskim okvirima. Osim u strpljivoj izgradnji svjetla za krupne planove glumica, pokazao se umješnim i u kreiranju dramatike visokokontrasnom igrom svjetla i sjene, ali i u stvaranju vrlo realist. ugođaja. Zapažena lik. ostvarenja postigao je snimajući u boji, posebice u filmovima Daleka zemlja (A. Mann, 1955) i Mačka na vrućem limenom krovu (R. Brooks, 1958). Oscarom je nagrađen 1948. za fotografiju izrazito dokumentarističke fakture u → Golom gradu. Ostali važniji filmovi: Pùt i đavao (C. Brown, 1927), Anna Christie (C. Brown, 1930), → Grand Hotel, Mata Hari (G. Fitzmaurice, 1932), Ana Karenjina (C. Brown, 1935), → Ninočka, Winchester 73 (A. Mann, 1950), Priča o Glennu Milleru (A. Mann, 1954).

M. Sablić