:: projekt :::: abecedarij :::: tražilica :::: galerija :::: kontakt ::

Egoyan, Atom, kan. redatelj (Kairo, 1960). Iz obitelji armenskoga podrijetla, obrazovao se u Torontu. Red. karijeru započeo u kazalištu. Prvi cjelovečernji film mu je Najbliži rod (1984). Pozornost skrenuo drugim filmom, Obiteljsko gledanje (1987), a inozemni ugled djelom Procjenitelj (1991), u kojemu jedan od njegovih omiljenih glumaca Elias Koteas glumi službenika osiguravajućeg društva zaduženog za brigu o postradalima u požaru. Prekoračujući granice profesionalnog zalaganja, junak se otkriva kao usamljenik željan ljudske komunikacije. Procjenitelj potpuno definira Egoyanovu tematsku preokupaciju otuđenim ambijentom velegrada u kojemu likovi traže surogat komunikacije. Slične je atmosfere i tematike njegov najpoznatiji film Exotica (1994), s radnjom u erotskomu noćnom klubu. U daljnjoj fazi karijere češće poseže za knjiž. predlošcima, npr. Slatka budućnost (1997) prema romanu Russella Banksa, i Felicijino putovanje (1999) prema romanu Williama Trevora. Nastojeći se odužiti armenskim korijenima, 2002. snima pov. spektakl Ararat, koji tematizira genocid Turaka nad Armencima 1915; film koji odudara od glavnine njegova opusa primljen je podijeljeno. Uz Denysa Arcanda i Roberta Lepagea najznačajniji je, a vjerojatno i najtipičniji predstavnik novoga kan. filma. Spora ritma, refleksivni i sumorni, njegovi filmovi dojmljivo dočaravaju atmosferu suvr. otuđenog velegrada. Ostali važniji filmovi: Uloge s tekstom (1989), Kalendar (1993).

J. Pavičić