:: projekt :::: abecedarij :::: tražilica :::: galerija :::: kontakt ::

Jeanne Dielman (Jeanne Dielman, 23 Rue du Commerce, 1080 Bruxelles, 1975), Belgija, boja, 198min, Paradise Films/Unité Trois, r. i sc.: Chantal Akerman, df.: Babette Mangolte, Benedicte Delasalle, ul.: Delphine Seyrig (Jeanne), Jan Decorte (Sylvain), Henri Storck, Jacques Doniol-Valcroze.

Četrdesetpetogodišnja udovica Jeanne Dielman živi sa šesnaestogodišnjim sinom Sylvainom. Dok je on u školi, ona se bavi kućanskim poslovima, poslijepodne se, iz financ. razloga, prostituira u sobi s posjetiteljima, a večeri posvećuje sinu. Dani joj se monotono smjenjuju dok, na rubu psih. sloma, škarama ne ubije jednog od ljubavnika.

Krajnje ekonomičnim prosedeom, uporabom dugih, statičnih kadrova, s malim brojem dijaloga, izbjegavajući prosede plan–kontraplan i montažno sažimanje događaja, Akerman predstavlja mučnu i monotonu svakodnevnu egzistenciju protagonistice (velik dio filma prikaz je kućanskih poslova) registrirajući unutar, za standarde komerc. kinematografije, iznimno dugog trajanja filma, postupan i jedva primjetno pokazan rast njezina osjećaja otuđenosti i nezadovoljstva, odn. postupno gubljenje samokontrole kao posljedice takve egzistencije. Proglašeno manifestnim primjerom feminističkog filma, djelo narativnim prosedeom umnogome korespondira sa stajalištima feminističkih film. kritičarki o potrebi odmaka od klas. narativnih formula čiji je prikaz žene u njihovu tumačenju posljedica patrijarhalne društv. strukture.

B. Kragić