:: projekt :::: abecedarij :::: tražilica :::: galerija :::: kontakt ::

Košute (Les Biches), Francuska/Italija, 1968., boja, 88 min, Films la Boétie/Alexandra, r.: Claude Chabrol, sc.: Paul Gégauff, df.: Jean Rabier, glazba: Pierre Jansen, ul.: Stéphane Audran (Frédérique), Jacqueline Sassard (Why), Jean-Louis Trintignant (Paul Thomas), Nane Germon (Violetta), Dominique Zardi (Riais), Henri Attal (Robčgue), Serge Bento (prodavač), Claude Chabrol, Henri Frances.

Tajnovita Frédérique, odjevena u crno, zavodi privlačnu mladu Why, siromašnu slikaricu opsjednutu košutama. Why sve više nalikuje mentorici, no obje se zaljubljuju u proračunatog arhitekta Paula. On bira Frédérique, pa je psihički labilna slikarica spremna na drastične poteze.

Jedno od najcjenjenijih Chabrolovih ostvarenja, film prikazuje tabuizirani motiv homoseksualnosti sa sugestijama soc. vampirizma – žrtva kojoj je bogatašica uzela vitalnost i identitet postaje otimač vitalnosti i identiteta. Atmosfera nelagode ostvarena je naizgled nemotiviranim pokretima kamere, glazbenim naglascima, ironičnim i slojevitim dijalozima, pomno pripremljenom scenografijom i kostimima te raskošnom fotografijom, a osobito su dojmljivi krupni planovi i dinamična kamera, povremeno vezana uz subjektivna viđenja. Dojmu o inteligenciji koja je nadmoćna razini kretanja likova pridonose autorski kadrovi (kratki i dugi kadrovi, te uznemirujuće kompozicije kadra), a često se komentiralo ideološko kodiranje priče u kojoj marksistički intelektualci iskorištavaju pripadnike visokoga društva, dok siromašna Why, umjesto pobune ili cinizma, prihvaća pravila toga društva. Frédérique umire nakon promjene načina života, kao što u → Psihu junakinja strada nakon pokajanja, dok je utjecaj F. Langa, osobito vidljiv u fatalizmu i morbidnim likovima te u sugestiji iracionalnih pravila seksualne i ekonomske igre (motiv košuta). Film započinje novi uspon u Chabrolovoj karijeri.

N. Gilić