Filmski leksikon
:: projekt :::: abecedarij :::: tražilica :::: galerija :::: kontakt ::

Akerman, Chantal, belg. redateljica (Bruxelles, 1950–2015). Debitirala 1968. kratkometražnim igr. filmom Skoči, moj grade. Poč. 1970-ih boravi u SAD-u; pod utjecajem M. Snowa i A. Warhola režira prvi cjelovečernji film Hôtel Monterey (1972). Filmovima Ja, ti, on, ona (1974) i posebno → Jeanne Dielman stječe status istaknute autorice → feminističkog filma, tematizirajući probleme suvr. žene odmakom od narativnih konvencija klasičnog stila, odn. uporabom dugih kadrova, statične kamere, izbjegavanjem postupka plan-kontraplan i montažnog sažimanja događaja. U daljnjim filmovima Vijesti od kuće (1977), Anini sastanci (1978) i Cijele noći (1982) približava se klasičnijem fabuliranju, premda ostaje trajno zaokupljena ženskim temama. Potom režira ugl. kratkometr., dok. i TV filmove; od cjelovečernjih zapažena je Zatočenica (2000), osuvremenjena adaptacija Proustova romana iz ciklusa U potrazi za izgubljenim vremenom.