:: projekt :::: abecedarij :::: tražilica :::: galerija :::: kontakt ::

Lasseter, John, amer. animator, redatelj i producent (Hollywood, 1957). Njegov prvi film Luxo (1986) ohrabrio je mnoge umjetnike i tehnološki radoznale autore na novo promišljanje trodimenzionalne animacije nakon što se po pojavi kompjutorske animacije poč. 1980-ih činilo da će ona ostati u prostoru apstraktnih likova i specijalnih efekata. San Crvenoga (1987) već nedvosmisleno najavljuje trodimenzionalnu animaciju kao samosvojni žanr, što Knick Knack (1989) potpuno potvrđuje. Zahvaljujući ponajviše Lasseteru, tvrtka Pixar 1990-ih tehnološki i umjetnički potpuno afirmira ovaj žanr koji uskoro – po gledanosti i medijskim perspektivama – nadmašuje klas. animaciju te joj, postavši njezinom konkurencijom, pomaže da i sama krene novim putovima tehnoloških i narativnih izazova. Slijede cjelovečernje 3D uspješnice: Priča o igračkama (1995., Oscar), Život kukaca (1998) i Priča o igračkama 2 (1999). Kao producent L. je zaslužan i za iznimne uspjehe Pixarovih filmova: Gerijeva igra (J. Pinkara, 1997), For the Birds (R. Eggleston, 2000), Čudovišta iz ormara (P. Docter, D. Silverman, L. Unkrich, 2001) i Pronalazeći Nema (A. Stanton, 2003) koji su konačno riješili i neke lik. dileme što su postojale u ranijim radovima 3D animatora.

J. Marušić


J. LASSETER, prizor iz filma Priča o igračkama