:: projekt :::: abecedarij :::: tražilica :::: galerija :::: kontakt ::

Ljevoruki revolveraš (The Left Handed Gun, 1958), SAD, c/b, 102 min, Haroll, r.: Arthur Penn, sc.: Leslie Stevens, prema tv drami Smrt Billyja Kida Gore Vidala, df.: J. Peverell Marley, glazba: Alexander Courage, ul.: Paul Newman (Billy Bonney), John Dehner (Pat Garrett), Lita Milan (Celsa), Hurd Hatfield (Moultrie), James Congdon (Charlie), James Best (Tom Folliard), Colin Keith-Johnston (Tunstall).

Mladi Billy Bonney nalazi u rančeru Tunstallu očinsku figuru. Nakon ubojstva potonjeg, Billy se odluči osvetiti njegovim ubojicama. Nakon što ubije dvojicu od njih četvorice, korumpirani šerif organizira potjeru za njim. Kuća u kojoj se Billy skrivao biva spaljena, a on proglašen mrtvim. Billy, međutim, ostaje živ te ubije trećeg i naposljetku, na vjenčanju svojega prijatelja Pata Garretta, četvrtoga Tunstallova ubojicu.

Jedan od najranijih tzv. revizionističkih vesterna, koji Divlji zapad oslikavaju isključivo kao poprište eksteriorizacije ljudske sklonosti prema destrukciji i fiz. agresiji, film je nazivan i prvim psihoanalitičkim vesternom. To naglašavaju red. postupak oslonjen na niz vizualnih metafora (npr. kada pijani junak puca u Mjesečev odraz u lokvi), kontinuirano simboličko referiranje na pištolj kao supstitut penisa, homoerotske aluzije prisutne u odnosu junaka i novinara Moultrieja koji je svojim trivijalnim romanima Billyja učinio mitskom osobom, te interpretacija P. Newmana koji lik revolveraša smješta u tip tzv. buntovnika bez razloga.