Coutard, Raoul

traži dalje ...

Coutard, Raoul, franc. snimatelj (Pariz, 1924–2016). Po izlasku iz franc. vojske ostaje u Vijetnamu kao fotoreporter. Vrativši se u Pariz fotografira ljubavne priče u slikama (fotoromanse). Direktorom fotografije postaje na filmu Đavolji prolaz (J. D. Pierre, 1956). Sklon eksperimentiranju i neopterećen snimateljskim zaleđem, ubrzo postaje omiljenim suradnikom mlađih franc. redatelja novoga vala. Iako se odlično snalazi u projektima svih žanrova, sklon je uporabi mekanog, prirodnog osvjetljenja i pokretne kamere. Kameru rado iznosi na ulicu i snima na realnim lokacijama, često improvizirajući u korištenju rasvjete ili pokreta kamere. Izumio je kolica s 3 kotača, koja je koristio za pokrete kamere (danas poznata pod nazivom western dolly). Proslavio se filmom → Do posljednjeg daha, u kojemu koristi visokoosjetljivi Ilfordov fotografski crno-bijeli film koji spaja u role film. dužine. U tom filmu odbija svjetlo kako bi dobio što prirodniji izgled slike i omogućio redatelju slobodu snimanja pod bilo kojim uglom. Za J.-L. Godarda snimio je još 17 filmova, npr. Žena je žena, → Živjeti svoj život, Mali vojnik (1962), Karabinjeri (1963), → Prezir, Udana žena (1964), → Ludi Pierrot, Alphaville (1965), Kineskinja (1967), Made in USA (1967), → Vikend, → Ime: Carmen. Uspješno surađivao sa J. Demyjem (Lola, 1962), F. Truffautom, npr. Pucajte na pijanista (1960), → Jules i Jim, Nježna koža (1964), Nevjesta je bila u crnini (1968) i s Costa-Gavrasom (→ Z; Priznanje, 1969). Bavi se i režijom.

M. Sablić

 

članak preuzet iz tiskanog izdanja 2003.

Citiranje:

Coutard, Raoul. Filmski leksikon (2003), mrežno izdanje. Leksikografski zavod Miroslav Krleža, 2024. Pristupljeno 26.7.2024. <https://film.lzmk.hr/clanak/coutard-raoul>.