Figueroa, Gabriel
traži dalje ...Figueroa, Gabriel, meks. snimatelj (Ciudad de México, 1907 – Ciudad de México, 1997). Nakon studija glazbe i slikarstva na meks. nac. akademiji San Carlos, od 1932. radi kao fotograf, 1935–36. boravi u Hollywoodu, gdje ga snimateljskom poslu podučava G. Toland. Po povratku u Meksiko započinje plodnu snimateljsku karijeru (oko 130 filmova). Poznat postaje sklonošću prema velikim kontrastima i simetričnim, čvrstim, često statičnim kompozicijama kadra. Dojmljive slike skulpturalnih odlika glavna su značajka njegove film. fotografije, što posebno dolazi do izražaja pri suradnji s redateljem E. Fernándezom, u čijim filmovima postiže dramatični ugođaj oštrim kontrastiranjem crnog i bijelog, dok kompozicije sebi katkad podređuju pripovjedni ritam (→ María Candelaria; Šumski cvijet, 1943; Biser, 1946; Zaljubljena, 1946; Rio Escondido, 1947; Maclovia, 1948; Pučanka, 1948; Zlokobnica, 1949; Jedan dan života, 1950). Pritom se nadahnujuje meks. slikarstvom (D. Rivera, D. A. Siqueiros), rijetko obraća pozornost na realni izgled prostora u kojima snima, ugl. se služi svjetlom, osobito onim sunčevim, u stvaranju specifičnog ugođaja meks. krajolika i egzistencije. Vješto se snalazio i snimajući mnogo realističnije filmove, npr. one L. Buñuela (→ Zaboravljeni; On, 1952; → Nazarín; → Anđeo uništenja). Njegov stil često su oponašali mnogobrojni direktori fotografije (u Hrvatskoj vrlo kreativno F. Vodopivec), a sam je dao ključan doprinos razvoju meks. kinematografije. Ostali važniji filmovi: Noć Maya (Ch. Urueta, 1939), Bjegunac (J. Ford, 1947), Groznica silazi u El Pao (L. Buñuel, 1959), Noć iguane (J. Huston, 1964), Pod vulkanom (J. Huston, 1984).
M. Sablić
članak preuzet iz tiskanog izdanja 2003.
Figueroa, Gabriel. Filmski leksikon (2003), mrežno izdanje. Leksikografski zavod Miroslav Krleža, 2025. Pristupljeno 25.4.2025. <https://film.lzmk.hr/clanak/figueroa-gabriel>.