Menzies, William Cameron

traži dalje ...

Menzies, William Cameron, amer. scenograf (New Haven, Connecticut, 1896 – Beverly Hills, 1957). Studirao povijest umjetnosti na Yaleu, od 1918. scenograf i majstor spec. efekata u produkcijama tvrtke Famous Players-Lasky. U razdoblju nij. filma ističe se raskošnom scenografijom filma Bagdadski lopov (R. Walsh, 1924., s A. Grotom) u kojemu prenosi iskustva stilizirane studijske scenografije njem. ekspresionizma. Majstor sugeriranja perspektive u suženom prostoru (npr. Strani dopisnik A. Hitchcocka, 1940), ekspresionistički je scenografski ugođaj uspjelo prenio i u kolor-tehniku u pojedinim scenama filma Pustolovine Toma Sawyera (N. Taurog, 1938) te u filmu → Zameo ih vjetar, za čije je realizacije nadzirao sve vizualne komponente (također i kostimografiju, kolor pa i kameru odn. sugeriranje rakursa), zbog čega je producent D. O. Selznick uveo novo zvanje produkcijskog dizajnera (sam M. nagrađen je specijalnim Oscarom za »istaknuto dostignuće u uporabi boje radi naglašavanja dramskog ugođaja«). Režirao je nekoliko filmova, od kojih je najuspjeliji znanstvenofantastični Ono što će doći (1936), prema romanu H. G. Wellsa, s inovativnim vizualnim rješenjima tehnokratske budućnosti i apokaliptičnog rata. Ostali važniji filmovi: Alibi (R. West, 1929), Abraham Lincoln (D. W. Griffith, 1930), Naš grad (S. Wood, 1940), Kome zvono zvoni (S. Wood, 1943), Ivy (S. Wood, 1947).

članak preuzet iz tiskanog izdanja 2003.

Citiranje:

Menzies, William Cameron. Filmski leksikon (2003), mrežno izdanje. Leksikografski zavod Miroslav Krleža, 2024. Pristupljeno 4.5.2024. <https://film.lzmk.hr/clanak/menzies-william-cameron>.