Snow, Michael

traži dalje ...

Snow, Michael, kan.-amer. redatelj, glazbenik i multimedijalni umjetnik (Toronto, 1929). Studirao na Ontario College of Art u Torontu, 1956. snima prvi apstraktni film (animirani »rondo«) Od A do Z, a 1962. seli u New York. Film. eksperimentima prethodili su radovi u drugim vizualnim umjetnostima (slikarstvu, fotografiji, kolažu i skulpturi), a osobito serije Žena koja hoda (1961–67), koje dokumentira i interpolira u drugom filmu Njujorška kontrola oka i uha (1967), usredotočujući se na motiv žene u pokretu ozvučen jazz improvizacijama. Nastavljajući bavljenje filmom, istražuje formalne mogućnosti medija (osobito pokreta), istodobno izazivajući gledateljsku percepciju, te se nameće kao jedan od najistaknutijih predstavnika strukturalnog filma u amer. underground okruženju. Prvi takav rad, Standardno vrijeme (1967), tematizira panoramske pokrete kamere, antologijska → Duljina valova, zasniva se na 45-minutnom isprekidanom zumiranju kroz prostor (i vrijeme), a Natrag i naprijed (1969) na vertikalnim i horizontalnim švenkovima, kojima »napada« percepciju gledatelja. Trosatna Središnja oblast (1971), zbog optičkih efekata (apstraktnih slika) koje postiže rotacijom kamere po pejsažu u raznim pravcima, kutovima i brzinama, opisivana je kao »metafora vida«, a njegovi filmovi općenito kao »metafore svijesti«. Kontinuirano dalje djeluje na multimedijalnoj pozornici i izlaže u poznatim svj. galerijama. Ostali važniji filmovi: Jedna sekunda u Montrealu (1969), Rameauov nećak po Diderotu (1974), Pokloni (1982), Sjedeće figure (1988), See You Later (Au Revoir) (1990), Lavoisieru, koji je umro za vladavine Terora (1991), Dnevni boravak (2000), Preludij (2000), Corpus Callosum (2002).

D. Nenadić

članak preuzet iz tiskanog izdanja 2003.

Citiranje:

Snow, Michael. Filmski leksikon (2003), mrežno izdanje. Leksikografski zavod Miroslav Krleža, 2024. Pristupljeno 29.4.2024. <https://film.lzmk.hr/clanak/snow-michael>.