Trenutak lakomislenosti

traži dalje ...

Trenutak lakomislenosti (The Reckless Moment, 1949), SAD, c/b, 79 min, Columbia Pictures, r.: Max Ophüls, sc.: Henry Garson, Robert Soderberg, df.: Burnett Guffey, glazba: Hans Salter, ul.: James Mason (Martin Donnelly), Joan Bennett (Lucia Harper), Geraldine Brooks (Beatrice), Sheppard Strudwick (Ted Darby), David Blair (David Harper), Roy Roberts (Nagle).

Lucia Harper ne odobrava ljubavnu vezu kćeri Beatrice sa sumnjivim Tedom Darbyjem. Nakon što se Beatrice i Ted posvađaju, on slučajno pogine. Prestrašivši se da bi Beatrice mogla biti optužena za ubojstvo, Lucia baci Tedovo tijelo u more. Međutim, ubrzo je počne ucjenjivati Martin Donnelly koji je znao za vezu Teda i Beatrice. Martin se zaljubi u Luciu te ubije svojega šefa Naglea kad je ovaj došao iznuditi novac od Lucie.

Ophülsov odmak od uobičajene tematike vrhunski je primjer melodramskog trilera u duhu film noira. Redatelj je fotografiju izrazitih sjena i mračna ugođaja gradskih eksterijera, karakterističnu za film noir, nadopunio dugim, dinamičnim kadrovima te čestim vožnjama i panoramama kojima komplementira nervozne pokrete protagonistice. Time je uvjerljivo suprotstavio čežnju likova za izlazom iz položaja u kojemu su se našli (Lucie) s njihovom nemogućnošću da se oslobode ograničenja svoje okoline (Martin) iskazanu i nijansiranim interpretacijama J. Masona i J. Bennett. Dugo podcjenjivan, film se danas smatra jednim od najpronicavijih prikaza opsesivne posvećenosti obitelji na štetu društva odn. tenzija ispod prividne stabilnosti urednog života srednje klase čiji je mir prikazan kao krhak i podložan prodorima brutalnosti vanjskog svijeta.

B. Kragić

članak preuzet iz tiskanog izdanja 2003.

Citiranje:

Trenutak lakomislenosti. Filmski leksikon (2003), mrežno izdanje. Leksikografski zavod Miroslav Krleža, 2024. Pristupljeno 3.5.2024. <https://film.lzmk.hr/clanak/trenutak-lakomislenosti>.