Viola, Bill

traži dalje ...

Viola, Bill, amer. video i multimedijalni umjetnik (New York, 1951). Studirao vizualne umjetnosti na Sveučilištu Syracuse. Od poč. 1970-ih bavi se videom, videoinstalacijama, glazb. performansom i tv formama. U videoradovima, osobito iz ranije faze ispituje tehn. mogućnosti medija, eksperimentira s glazbom i akustikom (Playing Soul Music to My Freckles, 1975), istražuje povezanost osjetilne percepcije i samospoznaje. S vremenom prevladava shvaćanje videa kao osobnog medija (I Don’t Know What It Is I Am, 1986). Podjednako crpeći iz zapadne (kršć. misticizam) i istočne duhovne tradicije (zen budizam, islamski sufizam), Violini videoradovi (sam ih naziva »videopoemama«) i videoinstalacije (ambijenti) usredotočuju se na univerzalna ljudska iskustva (rođenje, smrt, gubitak, sjećanje), na istraživanje prikrivenih, spiritualnih dimenzija fiz. pojava, prostora i vremena. Jedan je od najznačajnijih svj. videoumjetnika. Ostali važniji videoradovi: Reflecting Pool (1977–79), Chott el-Djerid (A Portrait in Light and Heat), Silent Life (oba 1979), Anthem (1983), Angel’s Gate (1989), The Passing (1991).

D. Nenadić

članak preuzet iz tiskanog izdanja 2003.

Citiranje:

Viola, Bill. Filmski leksikon (2003), mrežno izdanje. Leksikografski zavod Miroslav Krleža, 2024. Pristupljeno 28.4.2024. <https://film.lzmk.hr/clanak/viola-bill>.