Viola, Bill
traži dalje ...Viola, Bill, amer. video i multimedijalni umjetnik (New York, 1951). Studirao vizualne umjetnosti na Sveučilištu Syracuse. Od poč. 1970-ih bavi se videom, videoinstalacijama, glazb. performansom i tv formama. U videoradovima, osobito iz ranije faze ispituje tehn. mogućnosti medija, eksperimentira s glazbom i akustikom (Playing Soul Music to My Freckles, 1975), istražuje povezanost osjetilne percepcije i samospoznaje. S vremenom prevladava shvaćanje videa kao osobnog medija (I Don’t Know What It Is I Am, 1986). Podjednako crpeći iz zapadne (kršć. misticizam) i istočne duhovne tradicije (zen budizam, islamski sufizam), Violini videoradovi (sam ih naziva »videopoemama«) i videoinstalacije (ambijenti) usredotočuju se na univerzalna ljudska iskustva (rođenje, smrt, gubitak, sjećanje), na istraživanje prikrivenih, spiritualnih dimenzija fiz. pojava, prostora i vremena. Jedan je od najznačajnijih svj. videoumjetnika. Ostali važniji videoradovi: Reflecting Pool (1977–79), Chott el-Djerid (A Portrait in Light and Heat), Silent Life (oba 1979), Anthem (1983), Angel’s Gate (1989), The Passing (1991).
D. Nenadić
članak preuzet iz tiskanog izdanja 2003.
Viola, Bill. Filmski leksikon (2003), mrežno izdanje. Leksikografski zavod Miroslav Krleža, 2024. Pristupljeno 28.4.2024. <https://film.lzmk.hr/clanak/viola-bill>.