Nola, Lukas
traži dalje ...Nola, Lukas, hrv. redatelj i scenarist (Zagreb, 1964). Studirao film. i tv režiju na ADU. Znatnu pozornost privukao već studentskim filmom Dok nitko ne gleda (1993). Postmodernistički osviješten žanrovski pristup (triler s elementima melodrame i ekscentrične komedije), red. energičnost i živopisni likovi odlike su tog djela kojim postaje jedan od gl. predstavnika tzv. mladog hrv. filma. Darovitost pokazuje i filmom Svaki put kad se rastajemo (1994), nastalim u tv produkciji. Ta emocionalno intenzivnije obilježena priča o vojniku, koji u vrijeme Domovinskog rata traži utočište za kćer, odlikuje se smirenim ugođajem i ponovljenim zanimanjem za živopisne, odn. ekscentrične karaktere. Prvi mu je kinofilm Rusko meso (1997), krim. film s radnjom u bordelu i intertekstualnim referencama na J.-L. Godarda, D. Lyncha i Q. Tarantina. Slijedi zaokret u smjeru tzv. art-filma pa, inspiriran modernističkim autorima poput V. Mimice i A. Tarkovskog, odn. filmovima poput → Apokalipse sada, snima djelo → Nebo, sateliti, s radnjom za Domovinskog rata te s izrazitom metafizičkom intonacijom i »prirodoslovnim« elementima. Utjecaj A. Tarkovskog (donekle i D. Lyncha) još je izraženiji u sljedećem art-projektu, erotskoj drami Sami (2001), u kojoj, po ocjeni većine aktualne kritike, pretenciozno propituje motive zločina i kazne, grijeha i (ne)iskupljenja, egzistencijalne otuđenosti i (erotske) pokušaje njezina prevladavanja. Vrstan vizualni stilist, sklon tematskoj, napose erotskoj provokativnosti, jedan je od najistaknutijih predstavnika svojega film. naraštaja. Zapaženo režira i u kazalištu.
D. Radić
članak preuzet iz tiskanog izdanja 2003.
Nola, Lukas. Filmski leksikon (2003), mrežno izdanje. Leksikografski zavod Miroslav Krleža, 2024. Pristupljeno 7.10.2024. <https://film.lzmk.hr/clanak/nola-lukas>.