Storaro, Vittorio
traži dalje ...Storaro, Vittorio, tal. snimatelj (Rim, 1940). Sin kinooperatera, od djetinjstva se bavi fotografijom, a 1956. kao najmlađi student upisuje se na Centro Sperimentale di Cinematografia. Od 1961. asistent kamere, od 1965. samostalno snima kratkometr. filmove, a za ugođajnu crno-bijelu fotografiju u svojemu prvom igr. filmu Mladosti, mladosti (F. Rosi, 1969) dobiva godišnju nagradu film. kritike. Ubrzo postaje poznat po sklonosti prema snimanju u uvjetima prirodnog, ambijentalnog svjetla, pronalazeći nadahnuće u slikarstvu Caravaggia, Vermeera, Pierra Della Francesce. Taj stil posebice dolazi do izražaja u nizu filmova koje snima za B. Bertoluccija. U → Konformistu funkcionalno se koristi pokretima kamere, izbjegavajući tada popularni zum i rabeći pastelniju kolorističku skalu, dok se u → Posljednjem tangu u Parizu okreće simboličkoj upotrebi boje intenzivirajući narančastu kao simbol strasti. Istraživanje psihol. značenja boje postaje njegovim zaštitnim znakom u svim daljnjim filmovima, pa u svojemu prvom amer. filmu → Apokalipsa sada (Oscar), različitim kolorističkim sklopovima ocrtava dvije suprotstavljene kulture. Zanimljive rezultate u korištenju intenzivnih, zasićenih boja i efektnoj kompoziciji film. slike postiže u Dicku Tracyju (W. Beatty, 1990), ekranizaciji kultnog istoimenog stripa. Oscarima je nagrađen i za fotografiju pov. spektakla Crveni (W. Beatty, 1981) i → Posljednji car. Snimao je i za TV, posebno zapaženo spektakularnu seriju Petar Veliki. Ostali važniji filmovi: → Strategija pauka, Mjesec (B. Bertolucci, 1979), Jedan od srca (F. F. Coppola, 1982), Tucker: čovjek i njegov san (F. F. Coppola, 1988), Mali Buda (B. Bertolucci, 1993).
M. Sablić
članak preuzet iz tiskanog izdanja 2003.
Storaro, Vittorio. Filmski leksikon (2003), mrežno izdanje. Leksikografski zavod Miroslav Krleža, 2024. Pristupljeno 28.4.2024. <https://film.lzmk.hr/clanak/storaro-vittorio>.