Mayer, Carl

traži dalje ...

Mayer, Carl, njem. scenarist austr. podrijetla (Graz, 1894 – London, 1944). Isprva prodavač, crtač portreta i kaz. glumac, na filmu od 1919., koscenarist je manifestnog ostvarenja njem. ekspresionizma → Kabineta doktora Caligarija. Potom piše scenarije za niz ostvarenja struje kammerspiel, u kojima konstruira fabule sumornog ugođaja usredotočene na portretiranje psihol. stanja i sukoba alegorijsko postavljenih karaktera u društveno marginalnim ambijentima, a u okviru jedinstva mjesta, vremena i radnje i s čestom uporabom objekata kao metafora: Pokrajnje stepenice (P. Leni, 1921), Krhotine (L. Pick, 1921), → Silvestrovo, → Posljednji čovjek. Ključno je utjecao i na razvoj tzv. uličnih filmova (onih s radnjom u gradskim uličnim ambijentima i s protagonistima, pripadnicima srednjih slojeva zahvaćenih moralnom, društv. i ekon. krizom), npr. Ulica (K. Grüne, 1923) te filmova tzv. simfonije velegrada (u kojima inkorporira značajke nove objektivnosti), npr. → Berlin, simfonija velegrada, a na zasadama kammerspiela napisao je i poetični scenarij filma → Zora. Po dolasku nacista na vlast 1933. odlazi u Vel. Britaniju, gdje surađuje (nepotpisano) na adaptacijama drama G. B. Shawa Pygmalion (A. Asguith i L. Howard, 1938) i Major Barbara (H. French i D. Lean, 1941).

članak preuzet iz tiskanog izdanja 2003.

Citiranje:

Mayer, Carl. Filmski leksikon (2003), mrežno izdanje. Leksikografski zavod Miroslav Krleža, 2024. Pristupljeno 19.6.2024. <https://film.lzmk.hr/clanak/mayer-carl>.