Vierny, Sacha
traži dalje ...Vierny, Sacha, franc. snimatelj (Bois-le-Roi, 1919 – Pariz, 2001). Studirao na film. školi IDHEC u Parizu. Od 1948. asistent redatelja, ubrzo postaje snimatelj kratkometr. filmova svojeg prijatelja A. Resnaisa (npr. → Noć i magla, s Gh. Cloquetom). Za Resnaisa snima i svoj prvi cjelovečernji film → Hiroshima, ljubavi moja, u kojemu stiliziranom crno-bijelom fotografijom dočarava senzualne osjećaje među protagonistima. U Resnaisovim filmovima ističe se eksperimentiranjima s ekspozicijom i minucioznom izgradnjom svjetla, pri čemu korištenjem rasvjete pokušava postići dojam trodimenzionalnosti, dodatno potenciran korištenjem velike dubinske oštrine. Vrhunac njihove suradnje je → Prošle godine u Marienbadu, u kojemu geometrijskim kompozicijama slike i dugim, sporim pokretima kamere, podcrtava nelinearnu narativnu strukturu filma i oblikuje gotovo kubistički prostor. Snimio je i prvi Resnaisov film u boji → Muriel, a u toj se tehnici izdvaja njegov rad u → Ljepotici dana, cjelini koju karakterizira široki koloristički spektar i mekano osvjetljenje. Značajna je također njegova suradnja sa R. Ruizom (Suspregnuta vokacija, 1977; Hipoteza o ukradenoj slici, 1978; Tri mornareve krune, 1982) te s P. Greenawayom (Davljenje po brojevima, 1988; Kuhar, lopov, njegova žena i njezin ljubavnik, 1989; → Prosperove knjige; Tijelo kao knjiga, 1996; 8 i 1/2 žena, 1999). Na tim projektima pokretima kamere i razrađenim, stiliziranim i manirističnim kompozicijama, potencira ugođajnost često iznimno nadrealnih vizura. Ostali važniji filmovi: → Rat je završen, Stavisky (A. Resnais, 1974), → Moj ujak iz Amerike, Ljubav do smrti (A. Resnais, 1984), Javna žena (A. Żuławski, 1983).
M. Sablić
članak preuzet iz tiskanog izdanja 2003.
Vierny, Sacha. Filmski leksikon (2003), mrežno izdanje. Leksikografski zavod Miroslav Krleža, 2024. Pristupljeno 30.4.2024. <https://film.lzmk.hr/clanak/vierny-sacha>.